ZO KRIJG JIJ MEER BEWEGING

Bewegen moet iedereen, maar als je (zwangerschaps)diabetes hebt is het nog net iets belangrijker. Je hoeft echt niet hele zware inspanningen te verrichten om profijt te hebben van beweging, hier een paar tips.

  • Actief leven is belangrijker dan sport, dus loop trappen, wandel naar de winkels, zet de auto een straatje verder. Zo dwing je jezelf om meer te bewegen.
  • Download een stappenteller en probeer iedere dag je target te halen.
  • Ook huishouden en tuinieren vallen onder beweging.
  • Wees voorzichtig met sport waarbij de hartslag sterkt stijgt. Je kunt je flauw gaan voelen. Niet te hard dus en let goed op de signalen van je lichaam.
  • Probeer spiermassa te vergroten door krachttraining te doen. Vraag hulp bij het maken van een voor zwangeren verantwoord programma.
  • Zoek iets wat je echt leuk vindt, er is echt een sport voor iedereen!
  • Zoek een maatje, dat is veel gezelliger én als er iemand op je rekent is de kans groot dat je ook echt gaat.
  • Kijk eens in de buurt naar activiteiten speciaal voor zwangeren. Dan spreek je meteen ook andere aanstaande moeders.
  • Beweeg iedere dag minimaal een half uur in plaats van je één keer per week uit te sloven. Dat is veel effectiever!